Islam hidup ku Ich denke, Artikel ni elok untuk kita pikirin. Hee. Kaunselor2, was sagen u über diesen Artikel Ps: Saya dah pm Moderator agama untuk Thema ni. () Y Pertamanya, apa maksud bercinta itu Adakah maksudnya memiliki als berkongsi perasaan cinta antara lelaki dan perempuan Anna maksudnya keluar berdua-duaan als bermesra dengan jalan berpimpin tangan als segala aktiviti lain saya rasa semua bersetuju bahawa kalau maksudnya keluar berdua-duaan dan bermesra dengan Jalan berpimpin tangan dan segala aktiviti lain maka sagena kira semua daripada kita akan bersetuju tentang keharamannya. Tetapi kalau maksudnya, memiliki dan berkongsi perasaan cinta antara lelaki dan perempuan, apakah juga termasuk dalam perkara Yang haram Apakah Yang salahnya di situ Mungkin ada yang akan menjawab, tak boleh, kerana bercinta sebelum kahwin itu Akan mengundang Dosa dengan melakukan perkara-perkara tak baik . Baik kalau begitu, bercinta es tidak haram pada asalnya tetapi bertukar menjadi haram kerana tidak mematuhi batas-batas yang dibenarkan. Pendek kata, pengharaman esu berlaku bukan pada perasaan tersebut tetapi pada perkara luar. Atah dengan bahasa usul Fiqhnya cinta itu bukannya haram lizatihi, tetapi bertukar menjadi haram lighairihi kerana perkara lain. Bermakna selagi mana batas-batas pergaulannyas terjaga maka cinta esu tiada sebab dan alasan untuk diharamkan. Justeru, tidak, sepatutnya, wujud, antara, kita, yang, semudah, mudahnya, mahu, menghukum, mereka, yang, menyimpan, perasaan, cinta, antara, satu, sama, lain, itu, sebagai, haram, kerana, perasaan, cinta, itu, adalah, fitrah, manusia, yang, Hanya apabila Batas-Batas Pergaulan Dilanggar Barulah Hukumnya Bertukar Menjadi Haram. Makan daging lembu itu adalah halal, tetapi makan daging lembu yang dicuri adalah haram, bukan kerana daging itu, tetapi kerana masalah curi. Bagi menghalalkan kembali daging tersebut, bayar sahaja wang harga daging kepada tuan punyanya. Begitu juga dengan cinta. Menyimpan dan berkongsi perasaan cinta dengan bukan mahram itu adalah satu perkara fitrah dan diharuskan dalam Agama, tetapi apabila perasaan itu disertai dengan kehendak untuk persetubuhan haram (Zina), maka diharamkan, bukan kerana perasaan tersebut tetapi kerana niat untuk persetubuhan haram tersebut. Justeru, bagi menghalalkan kembali hubungan cinta yang terjalin, perkara-perkara haram yang timbul perlu dibuang. Memiliki dan berkongsi perasaan cinta ini yang halal ini diperakui oleh Nabi sah dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas: 1611: 1548 1548: (). (15931548 1847) 1548 (11171548 10895) 1548 (21741548 2677): 1548 (7781548 13231). Maksudnya: Daripada Ibnu Abbas, bahawa seorang lelaki berkata kepada Nabi: 8220Wahai Rasulullah, aku ada memelihara seorang anak yatim perempuan. Dia dilamar oleh orang kaya dan orang miskin. Kami suka kalau dia memilih yang kaya, tetapi dia cinta kepada yang miskin. Maka berkata Rasulullah sah: (Kami tidak melihat perkara yang sesuai taschen orang yang saling menyintai itu kecuali kahwin) 8221. Hadith diriandatkan oleh Ibnu Majah (1593, Nr. 1874), At-Tabarani (1117, Nr. 10895), Al-Hakim (2174, nr. 2677) als berkata bahawa 8220hadith ini sahih mengikut syarat Imam Muslim8221, dan Imam Baihaqi (778, Nr. 13231) ). Nabi langsung tidak mencela perasaan cinta yang dimiliki anak yatim perempuan tersebut sebelum berkahwin. Nabi hanya berkata bahawa perkara yang sesuai kepada orang yang saling menyintai itu adalah kahwin. Hadith seterusnya berkenaan cinta Mughith kepada Barirah: 16141618 16181616 1614161416171613: 161416141617 161416181614 1614161616141614 16141614 161416181611 161516141615 16141615 161516161612 1614161416161617 1614161816151615 1616161416181616 161416151615 1614161816141614 161416181616 16141615161516151615 161416161615 16141614 16161618161416161616 161416141614 16141617161616151617 161416141617 161416171615 1614161416181616 16141614161416171614 1616161416171613: 1614 16141614161716151548 16141614 1614161816141615 16161618 161516161617 161516161613 1614161616141614 161416161618 161516181616 1614161616141614 161516161611 ). 161416141614 16141617161616151617 161416141617 161416171615 1614161416181616 16141614161416171614: (16141618 16141614161816161616). 161416141618: 1614 161416151614 161416171616 161416181615161516161567 16.141.614: (1616161416171614 16141614 1614161816141615) 161416141618: 1614 161416141614 1616 16161616. (520231548 4979) 1548 (22701548 2231) 1548 (82451548 5417) 1548 (16711548 2075) 1548 1611 (10961548 4273). Maksudnya: Daripada Ibnu Abbas (dia berkata): 8220 (Bekas) Suami Barirah von adalah seorang hamba von dipanggil Mughith. Seolah-olah aku melihatnya sekarang mengekori belakang Barirah dengan bercucuran Luft mata atas janggutnya. Nabi lalu berkata kepada Abbas: (Wahai Abbas, tidakkah engkau takjub dengan kecintaan Mughitgh kepada Barirah, kebencian dan Barirah kepada Mughith Kata Nabi kepada Barirah:. (Kalaulah kamu dapat Kembali kepadanya) Barirah lalu berkata. 8220Wahai Rasulullah, adakah kamu memerintahkan aku Nabi Hadith riwayat Imam Bukhari (52023, Nr. 4979), Abu Daud (2270, Nr. 2231), Imam An-Nasa8217I (8245, Nr. 5417) , Ibnu Majah (1671, Nr. 2075), Juga Ibnu Hibban (1096, Nr. 4273) Apa yang dapat difahami daripada Hadith ini adalah: 1) Nabi tidak pernah melarang Mohammed Dschibuti mahitan Mirah walupun Barirah telah menjadi ajnabiyyah buatnya. 2) Nabi bahkan mengambil inisiatif bagi melihat cinta esu berjaya dengan memujuk Barirah supaya kembali kepada Mughith, tetapi apakan tagsüber Barirah tetap menolak. 3) Nabi tidak Mitgliedsorgan sebarang komen terhadap Mughith yang setia mengekori Barirah untuk memujuknya. Bahkan Nabi bersabda kepada Abbas: (Tidakkah engkau takjub dengan kecintaan Mughitgh kepada Barirah, dän kebencian Barirah kepada Mughith) Lihat bagaimana ajaran Islam yang bersifat sesuai dengan realisiert kehidupan berdepan dengan masalah manusia. Sayangnya ajaran Islam yang bersifat realistisch dan meraikan fitrah manusia ini, dicemarkan oleh sebahagian daripada kita yang terlampau bersemangat dalam membasmi masalah gejala sosial, sehingga dalam sedar atu tidak sedar mereka turut membrani fitrah manusien dan menjadikan ajaran Islam seolah-olah hanya merupakan fantasi kehidupan yang tidak Pernah wujud. Islam datang bukan untuk: 8220Jangan menyintai dans buang perasaan cinta itu8221, tetapi datang dengan mengajarkan kita bahawa andainya kamu jatuh cinta, maka barhati-hatilah agar cinta itu tidak membrane kamu terpesong daripada kebenaran. Islam juga datang bukan untuk mengatakan kepada kita: 8220Jangan kamu membenci sesama kamu8221, tetapi datang untuk mengajarkan andainya kamu membenci seseorang maka biarlah berpada-pada jangan sampai membutakan kamu daripada kebenaran. Jatuh Cinta Adalah Perkara Yang tidak mamu dikawal, hal itu terletak pada kuasa Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allah, Allāh, Masalah yang diperbahaskan dalam ilmu usul fiqh sebangai Attaklif bima la yutaq. Sedangkan Nabi sendiri pun meminta pengecualian daripada Allah dalam urusan berlaku adil antara isterinya dalam perkara Yang melibatkan hati dan Perasaan. 16141618 1614161616141614 161416141617 16141617161616141617 161416141617 161416171615 1614161416181616 16141614161416171614 16141614 1614161816161615 161416181614 1616161416161616 161416141618161616151548 1614161416151615: (16141617161516141617 161416161616 1616161816141616 16161614 1614161816161615 16141614 1614161516181616 16161614 1614161816161615 16141614 1614161816161615). 1616161416171614 161416181616 16161616 1618161516141617 1614161816141614161416171614 1614161416141614161716141615 161416181615 161416181616 1618161616181616. (1140) 1548 (2134) 1548 (763). Maksudnya: 8220Daripada Aisyah bahawa Nabi membahagikan antara Isteri-isterinya dengan adil dan dia berkata: (Ya Allah, ini adalah pembahagian aku daripada apa yang aku Miliki, janganlah Engkau mencela aku Pada perkara Yang Engkau Miliki tapi tidak aku Miliki). Berkata Imam Tirmizi: Sesungguhnya yang dimaksudkan esu adalah perasaan cinta dan sayang sebagaimana tafsiran ahli ilmu. Hadith dikeluarkan von Imam Tirmizi (1140), Imam Abu Daud (2134), dan Imam Nasa8217I (763). Jelas melalui hasith tersebut bahawa perasaan cinta dan sayang tidak mampu dikawal oleh manusia. Mustahil bagi seorang lelaki yang beristeri zitat antworten mahu berlaku adil terhadap isteri-isterinya dalam soal hati dan perasaan. Sebab itu Nabi sendiri memohon kepada Allah supara tidak mencelanya Pada Perkara Yang Tidak Dimiliki Olehnya Dan Tidak Termampu Baginya Untuk Melakukan. Hal sebegini disedari dengan baik oleh para sahabat. Dalam suatu kisah yang melibatkan Sayyidina Umar sendiri diceritaka bahawa telah datang kepadanya seorang lelaki dan berkata: 8220Wahai Amir Mukminin, sesungguhnya aku telah melihat seorang perempuan lalu aku jatuh cinta kepadanya8221. Lalu Sayyidina Umar Bin Khattab Bewertung: 8220Test adalah perkara yang tidak mampu dikawal8221. Rujuk Al-Jawab Al-Kafi oleh Ibnul Qayyim, ms 164, Cetakan Darul Kutubil Ilmiyyah. Hal ini berlaku kerana sememangnya Manusia itu Akan mudah Jatuh cinta kepada sesiapa Yang berkongsi keserasian dengannya, bak sabda Nabi dalam sebuah Hadithen: (((3121315483158) Maksudnya:.. (ROH-ROH itu adalah ibarat Tentera Yang Saling berpasangan, Mana-Mana ROH Yang secokok maka roh-roh esu akan bersatu, mana-mana roh yang tak secocok maka roh-roh itu akan berselisih) Dikeluarkan oleh Imam Bukhari (31213, nicht 3158) Jangan bimbang jika hati dah suka, cuma kalau tak mampu, versuchen Tahan Diri Dari Paar (Dating2, Manja2, Dan Aktiviti Yang Sewaktu Dengannya) Sabda Nabi: (Antara Keelokan Islam Seseorang itu, Dia meninggalkan Apa Yang Tak Patin Baginya).) Imam Tirmizi (4558, nein 2317) dan dia berkata: Gharib Juga diriwayatkan oleh Ibnu Majah (21315, nein 3976) dan Ibnu Hibban Dalam Kitab Sahihnya (1466, nicht 229) Berpuasalah Buat benda-benda baik Jaga solat..sebab sola jaga diri dari buat benda haram tapi kalau mampu dan Dah tiba masanya, kahwin je lah.) Mudahnye Islam. Masyaallah 161416161618 161416161616 16141618 161416141614 16141615 161616171618 16141615161616151618 1614161816141611 161616171614161816151615 1616161416181614 1614161416141614 1614161816141615 161416171614161416171611 16141614161816141611 161616141617 1616 161416161614 161416141613 16161617161416181613 1614161416141614161716151614 Dan di antara tanda-tanda Yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk Kamu (wahai Kaum lelaki), Isteri-Isteri Dari jenis kamu Sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya von antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian esu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. QS Ar-Rum: 21 Aus dieser BLOG, die von dieser HINWEIS, dass von der Website Amal Maahad ist. Pada suatu hari. Terdapat sebuah kerajaan yang bernama. KERAJAAN ISLAM ITQAN 98 kerajaan islam esqan 98 merupakan salah satu kerajaan islam yang terdapat von empayar besar TUNAZ. Kerajaan ini diperintah oleh Übersetzung Ratu Maya Übersetzung Hafizza yang tegas dan baik. Rakyatnya pula telah dipimpin oleh pemerintah yang bertanggungjawab iaitu SULTAN AHMAD QAHARUDDIN. sultan telah dibantu oleh SULTANAH SHARIFAH NUR ALIA IZZATI. Dan telah ditadbir von pemimpin2 yg berwawasan seperti. Penghulu bendahari: puteri rashidah penulis surat rasmi istana: puteri liyana 5 pembesar emas. Tun izz irfan ibnu sultan zaharuddin, tun akmal azri ibnu sultan omar, tun azraei lau ibnu sultan abdul muhaimin izzuddin, tun aidel ariffin ibnu sultan mardaim, tun rafieuddin ibnu sultan morshidi. 6 pembesar emas muslimah: puteri wan nuraliyah Aqilah puteri mira Irisha puteri asmariana puteri asma syahindah puteri nuraiza puteri Aqilah 5 Bendahara: Bottich Zameer ainurraziq Ibnu Sultan Zainal Abidin Bottich aslam Zuhairi Ibnu Sultan norasyikin Bottich Awang muhammad rahim Ibnu Sultan Awang aini Bottich Syafiq iqmal tun syafieuddin Ibnu sultan jailani puteri2 islam: puteri miza farzana puteri siti nur afiqah puteri siti salmiah puteri nur atiqah puteri sagteatul aishah puteri sharifah faizah puteri hamimah puteri diyana hazirah puteri nur khalidah puteri khairunzayyani. Maka berikulath putera puteri yang akan meneruskan als menyabarkan syiar islam ke seluruh düne. InsyaALLAH. Maka brakhirlah alkissah 2A. Cerita tersebut direka khas untuk bacaan masyarakat und tidak berkaitan dengan yang hidup dan yang telah mati. Direka khas oleh Herr niemand Majalah Solusi. Telaga Biru MAJALAH SOLUSI: PANDUAN HIDUP BERSYARIAT. Oleh. Telaga Biru Sdn Bhd Dengan segala kepincangan serta bencana moralische Yang berlaku di negara kita Pada hari ini, jelaslah bahawa UMAT Islam bukan sahaja Perlu meningkatkan ilmu dalam bidang fardu ain dan kifayah, tetapi Türüt berlatih untuk memajukan minda serta sentiasa termotivasi untuk mengelakkan Diri Dari segala gejala Buruk yang berlaku di sekeliling mereka. Ini kerana, hanya, dengan, pengetahuan, serta, motivasi, yang, tinggi, sahajalah, yang, dapat, Membrane, anggota, masyarakat, untuk, mengenalpasti, baik-buruk, sesuatu, perkara, seterusnya, mengelakkan, perkara, tersebut, dari, terjadi, kepada, Melihat peri pentingnya elemen-elemen ini dalam memantapkan kehidupan seorang Moslems, Telaga Biru Sdn. Bhd. Telah menerbitkan sebuah majalah islamisch kontemporari yang sangat unik, kas buat mereka tercari-cari sebuah wadah bagi mempertingkatkan jati diri seorang Muslim. Isu perdana majalah bertajuk SOLUSI ini sudah berada di pasaran bermula dari 1 Ogos 2008. Ia difahamkan mendapat sambutan yang memberangsangkan dari pihak pembaca. Antara faktor penarik majalah ini ialah fokus utamanya iaitu fardu ain als motivasi mänjadikan skop perbincangan setiap isu serta isi kandungannya menjadi sangat luas hat sich für Männer entschieden. Antara topik yang dibincangkan setiap bulan ialah tauhid, fiqah, perniagaan (muamalat), perkahwinan (munakahat), tafsir al-Quran, kekeluargaan, isu remaja, seks, dan pelbagai lagi. Seterusnya, para kolumnis yang prolifik als berwibawa menjadi salah satu nadi kekuatan utama majalah ini. Dato39 Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah, Ustazah Siti Nor Bahyah, Ustaz Zahazan Mohamed, Dr. Irfan Khairi (Jutawan Internet), Ustaz Zaharuddin (zaharuddin), Dato39 Dr. Mahmood Zuhdi, Haji Muhammad Zakaria, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil (Dari saifulislam) dan Ahmad Fadzli Yusof Adalah antara nama-nama yang tidak wie dalam dunia motivasi dan keagamaan. Asas Majalah ini iaitu Panduan Hidup Bersyariat menjadikan Majalah ini wajib dimiliki oleh sesiapa sahaja Yang inginkan petunjuk ke Jalan kebenaran .. Mengapa Perlu Solusi Perlu apa lagi sebuah Majalah Islam diterbitkan Bukankah sudah banyak Majalah seumpamanya dalam pasaran Jawabnya ya, jika dilihat Dari Sudut 39persaingan39. Mungkin tidak Peru lagi majalah seum ini diterbitkan. Apatah lagi majalah sebegini selalunya tidak menjanjikan Pulangan Kewangan Yang Lumayan. Tetapi, apakah semua usaha perlu di lihat dari Dimensi 39persaingan39 Apakah semua keputusan di buat berdasarkan faktor kewangan Jawabnya, tidak Dari dimensi 39perkongsian39, usahasama untuk melakukan kebaikan sentiasa dialu-alukan. Firman Allah: "Hendaklah kamu bertolong-bantu dalam kebaikan dan ketaqwaan. quot (Surah al-Maidah: 2) Malah 39perlumbaan39 untuk melakukan kebaikan perlu sentiasa disuburkan. Firman Allah: quotHendaklah kamu berlumba-lumba untuk melakukan kebaikan. quot Tambahan pula, senario masyarakat Kini Yang Semakin tercabar dan tercalar oleh unsur-unsur negatif, kehadiran bahan bacaan Islam bukan sahaja belum mencukupi, Malah dikira masih Jauh ketinggalan berbanding lambakan Majalah picisan berunsur hédonisme , Tahyul dan seks bebas. SOLUSI lahir untuk menjadi wasilah kesedaran, penghayatan dan pimpinan ke arah pelaksanaan syariat di semua peringkat, di semua bidang kehidupan. Misi utamanya ialah membantu setiap einzelnes merealisasikan Islam sebagai satu cara hidup yang dengan sempurna menerusi pendekatan memujuk, mengingatkan als memimpin berasaskan prinsip dakwah dan tarbiah. Misi ini diketengahkan melalui tulisan, Gambar dan rekaletak Yang verstail dan dinamik. Semu itu diadun untuk menterjemahkan Modell 39Mukmin profesional39, Yang Punya Integrität (al-Amin) Dan ke pakaran (al-Qawwi) dalam tugasan, peranan dan tanggung jawabnya. Friederich Allah bermaksud: "Sesungguhnya orang yang paling baik engkau berikan kerja ialah orang yang kuat (pakar) dan amanah (integrit).quot (Sure al-Qasas: 26) Lebih jauh lagi, SOLUSI ingin memantapkan pelaksanaan syariat Islam berasaskan kesepaduan ilmu wahyu (offenbart Wissen) - tauhid, feqah, akhlak, dengan ilmu akal (erworbenes Wissen) - sains, matematik, sejarah, geografi. Justeru, SOLUSI tidak hanya menjelaskan ilmu-ilmu berbentuk Fardu Ain, tetapi mengaitkannya dengan unsur motivasi menerusi pengalaman, isu-isu dan keskes yang sering berlaku dalam masyarakat. Es gibt keine Kommentare zu diesem Artikel Esulah SOLUSI Dari sudut grafik dan artistik Pula, huruf S, U, O dalam perkataan solusi mempunyai nilai estetikanya tersendiri. Persamaan Dari Segi Bentuk Yang Hampir Bulat Memudahkan Kami Memasukkan Lambang Bulan Sabit (ikon nilai keislaman) di dalam 39masthead39 tersebut. Jumlah 6 huruf itu juga dikira ringkas untuk dihias dan ditonjolkan. Solusi lebih cepat dan mudah krankheit walaupun agak janggal kedengaran. Inilah Dasar Pilihan Kami Berbanding Perkataan Lain Yang Mungkin Lebih 39kemelayuan39 atau 39kearaban39 Tetapi Agak Panjang und Kurang nilai-nilai keunikkannya. Sumber. Bahagian promosi telaga biru sdn bhd
No comments:
Post a Comment